Centrul Sf Luca Servicii

Servicii de paliație Sucevița

Când cineva drag suferă de o boală gravă cu risc pentru viață vrei să îi oferi cele mai bune soluții de îngrijire. Asistența medicală la domiciliu nu este întotdeauna cea mai bună soluție atunci când poți opta pentru internarea într-un centru dedicat serviciilor de paliație unde o întreagă echipă specializată oferă grijă 24 de ore din 24.

De ce să alegi Centrul de Paliație „Sf. Luca” din Sucevița și nu asistență medicală la domiciliu?

Servicii medicale și de îngrijire

  • Medicație specifică îngrijirilor paliative pentru controlul simptomelor
  • Supraveghere medicală continuă, prin linii de gardă permanente
  • Kinetoterapie și recuperare
  • Meniuri adaptate conform indicațiilor medicale
  • Asistarea și ajutarea în timpul servirii mesei și a activităților zilnice individuale

Consiliere psihologică

  • Psihoterapie și suport psihologic pentru pacient, la cerere pentru aparținători
  • Asistență spirituală în conformitate cu religia/ confesiunea pacientului

Asistență socială

  • Activități socio-culturale și terapie ocupațională
  • Sărbătorirea festivă a zilelor de naștere și onomastice
  • Organizarea de mese festive de Crăciun și Paște


Condiţii speciale de spitalizare

  • cazare în rezervă cu 2 paturi, având dotări avansate pentru confort și o ambianță plăcută (mobilier modern, televizor LCD, telefon, toaletă proprie, sistem integrat wireless, decorațiuni și accesorii, etc.)
  • meniu complet zilnic, stabilit pe baza recomandărilor medicului curant (3 mese incluse pe zi + 2 suplimente)

Produse și accesorii de îngrijire și de igienă personală pentru pacient

  • produse de igienă corporală: săpun lichid/șampon, pastă de dinți, periuță de dinți, prosoape;
  • accesorii diverse: scutece de unică folosință, daca este cazul, șervețele de unică folosință, uscate și umede, etc.

Drepturile pacientului

  1. prin pacient se înţelege persoană sănătoasă sau bolnavă care utilizează serviciile de sănătate;
  2. prin discriminare se înţelege distincţia care se face între persoane aflate în situaţii similare pe baza rasei, sexului, vârstei, apartenenţei etnice, originii naţionale sau sociale, religiei, opţiunilor politice sau antipatiei personale;
  3. prin îngrijiri de sănătate se înţelege serviciile medicale, serviciile comunitare şi serviciile conexe actului medical;
  4. prin intervenţie medicală se înţelege orice examinare, tratament sau alt act medical în scop de diagnostic preventiv, terapeutic ori de reabilitare;
  5. prin îngrijiri terminale se înţelege îngrijirile acordate unui pacient cu mijloacele de tratament disponibile, atunci când nu mai este posibilă îmbunătăţirea prognozei fatale a stării de boală, precum şi îngrijirile acordate în apropierea decesului.
  • Pacienţii au dreptul la îngrijiri medicale de cea mai înaltă calitate de care societatea dispune, în conformitate cu resursele umane, financiare şi materiale.
  • Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoana umană, fără nici o discriminare.
  • Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum şi la modul de a le utiliza.
  • Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identităţii şi statutului profesional al furnizorilor de servicii de sănătate.
  • Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor şi obiceiurilor pe care trebuie să le respecte pe durata spitalizării.
  • Pacientul are dreptul de a fi informat asupra stării sale de sănătate, a intervenţiilor medicale propuse, a riscurilor potenţiale ale fiecărei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuării tratamentului şi nerespectării recomandărilor medicale, precum şi cu privire la date despre diagnostic şi prognostic.
  • Pacientul are dreptul de a decide dacă mai doreşte să fie informat în cazul în care informaţiile prezentate de către medic i-ar cauza suferinţă.
  • Pacientul are dreptul de a cere în mod expres să nu fie informat şi de a alege o altă persoană care să fie informată în locul său.
  • Pacientul are dreptul de a cere şi de a obţine o altă opinie medicală.
  • Pacientul are dreptul să solicite şi să primească, la externare, un rezumat scris al investigaţiilor, diagnosticului, tratamentului şi îngrijirilor acordate pe perioada spitalizării.
  • Pacientul are dreptul să refuze sau să oprească o intervenţie medicală asumându-şi, în scris, răspunderea pentru decizia să; consecinţele refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuie explicate pacientului.
  • În cazul în care pacientul necesită o intervenţie medicală de urgenţă, consimţământul reprezentantului legal nu mai este necesar.
  • Consimţământul pacientului este obligatoriu pentru recoltarea, păstrarea, folosirea tuturor produselor biologice prelevate din corpul său, în vederea stabilirii diagnosticului sau a tratamentului cu care acesta este de acord.
  • Consimţământul pacientului este obligatoriu în cazul participării sale în învăţământul medical clinic şi la cercetarea ştiinţifică. Nu pot fi folosite pentru cercetare ştiinţifică persoanele care nu sunt capabile să îşi exprime voinţa, cu excepţia obţinerii consimţământului de la reprezentantul legal şi dacă cercetarea este făcută şi în interesul pacientului.
  • Pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat într-o unitate medicală fără consimţământul sau, cu excepţia cazurilor în care imaginile sunt necesare diagnosticului sau tratamentului şi evitării suspectării unei culpe medicale.
  • Toate informaţiile privind starea pacientului, rezultatele investigaţiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidenţiale chiar şi după decesul acestuia.
  • Informaţiile cu caracter confidenţial pot fi furnizate numai în cazul în care pacientul îşi dă consimţământul explicit sau dacă legea o cere în mod expres.
  • Pacientul are acces la datele medicale personale.
  • Orice amestec în viaţa privată, familială a pacientului este interzis, cu excepţia cazurilor în care această imixtiune influenţează pozitiv diagnosticul, tratamentul ori îngrijirile acordate şi numai cu consimţământul pacientului.
  • Sunt considerate excepţii cazurile în care pacientul reprezintă pericol pentru sine sau pentru sănătatea publică.
  • Pacientul are dreptul la îngrijiri terminale pentru a putea muri în demnitate.
  • Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual, material şi de sfaturi pe tot parcursul îngrijirilor medicale. La solicitarea pacientului, în măsura posibilităţilor, mediul de îngrijire şi tratament va fi creat cât mai aproape de cel familial.
  • Pacientul internat are dreptul şi la servicii medicale acordate de către un medic acreditat din afara spitalului.
  • Pacientul are dreptul la îngrijiri medicale continue până la ameliorarea stării sale de sănătate sau până la vindecare.
  • Pacientul are dreptul să beneficieze de asistenţă medicală de urgenţă, de asistenta stomatologică de urgenţă şi de servicii farmaceutice, în program continuu.
  • Nerespectarea de către personalul medico-sanitar a confidenţialităţii datelor despre pacient şi a confidenţialităţii actului medical, precum şi a celorlalte drepturi ale pacientului prevăzute în prezenţa lege atrage, după caz, răspunderea disciplinară, contravenţionala sau penală, conform prevederilor legale.

Vezi Ordinul 253/2018